preskoči na sadržaj
 

OSNOVNA ŠKOLA BELETINEC   

               

KRITERIJI OCJENJIVANJA U NASTAVI TZK ZA ŠK. GOD. 2016/2017.

 

Bez osmišljenog sustava praćenja i ocjenjivanja rezultata rada te napredovanja učenika nije moguće spoznati vrijednosti tog odgojno obrazovnog područja. Da bi se moglo planski i sustavno djelovati na učenike, tj. na razvoj njihovih funkcionalnih i motoričkih sposobnosti, na količinu motoričkih znanja, razinu motoričkih dostignuća, kognitivne i konativne osobine, nužno je utvrditi početno stanje tih antropoloških obilježja učenika, te odrediti smjernice njihove preobrazbe. Praćenjem i provjeravanjem treba utvrditi i dobiti informaciju o učenikovu ostvarivanju zadataka TZK-e, objektivnim dijagnosticiranjem. Sustav praćenja jednostavan je za provedbu, primjenjiv u svim uvjetima, pouzdan i objektivan. Dakle, može se i mora provoditi za vrijeme redovite nastave, da se temelji na osnovama izvedbenog programa za određeni razred i da služi učenicima kao osnova za samokontrolu i samo ocjenjivanje osobnog rada i napretka. Prilikom ocjenjivanja treba istovjetno uzeti u obzir sve elemente vrednovanja, kako bi se doveli u ravnopravni položaj ne samo svi zadaci TZK-a, nego i učenici s obzirom na postojeće stanje njihovih antropoloških obilježja. Zaključna ocjena mora biti odraz osobina i sposobnosti učenika, tj. odraz njegove ličnosti.

Sastavnice za ocjenjivanje:

motorička znanja
motorička dostignuća
motoričke sposobnosti
funkcionalne sposobnosti
odgojni učinci

 

MOTORIČKA ZNANJA

 

     Motorička znanja su stupanj usvojenosti pojedinih motoričkih struktura koje mogu biti na različitim razinama.

     Provjeravanje motoričkih znanja potrebno je i zato što od razine tih učenikovih znanja ovisi i iskoristivost ostalih njegovih potencijala i razina motoričkih dostignuća i razvoj motoričkih sposobnosti. Zato bi učenici trebali stjecati motorička znanja:

     a) na razini zakonitosti (npr. da znaju zašto treba vježbati, kako, kada, kakvi su učinci vježbanja i si.),

     b) u svrhu njihova uvođenja u ostale organizacijske oblike rada,

     c) s gledišta svakodnevnih potreba (slobodno vrijeme, urgentne situacije, vrhunski šport i sl.).

  

   Motorička znanja mogu biti obuhvaćena inicijalnim, tranzitivnim i finalnim provjeravanjem.

 

     Osnova za praćenje i provjeravanje motoričkih znanja je tranzitivno provjeravanje.

                                      

     Elementi za tranzitivno provjeravanje motoričkih znanja izvode se na temelju izvedbenog programa za određeni razred.

 

     Prema standardnom sustavu ocjenjivanja motorička znanja u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi ocjenjujem na ovaj način:

 

ODLIČAN (5) - za vježbu izvedenu pravilno i sa sigurnošću u svim fazama, te uz estetsku dotjeranost i u dobroj dinamici kretanja

VRLO DOBAR (4) - za vježbu izvedenu pravilno i sigurno uz manje tehničke ili estetske nedostatke, i u lošoj dinamici kretanja

DOBAR (3) - za vježbu izvedenu sa promjenjivim uspjehom uz manju sigurnost i manje tehničke i estetske nedostatke

DOVOLJAN (2) - za vježbu izvedenu slabo i nesigurno uz veće tehničke i estetske rezultate

NEDOVOLJAN (1) – ne razumije postavljeni zadatak, ako vježbu ne izvodi, odustaje

 

MOTORIČKA DOSTIGNUĆA

 

     Motorička dostignuća su sprega motoričkih znanja i motoričkih sposobnosti, a izražavaju se putem sposobnosti učenika da ih u konkretnoj motoričkoj aktivnosti poveže i maksimalno iskoristi radi postizanja što boljeg rezultata.

 

     Kako se motorička dostignuća svode na postizanje maksimalnih rezultata u pojedinim motoričkim aktivnostima, svrha je njihova provjeravanja utvrditi potencijalne mogućnosti učenika, odnosno razinu njihovih dostignuća u pojedinim nastavnim cjelinama - motoričkim strukturama.

 

     I motorička dostignuća mogu biti, kao što je rečeno i za motorička znanja, obuhvaćena inicijalnim, tranzitivnim i finalnim provjeravanjem.

 

     Motorička dostignuća provjeravam i ocjenjujem pomoću mjerenja pri čemu kao rezultat dobijem konkretne vrijednosti izražene brojkom i jedinicom mjere (metar, minuta, broj postignutih ponavljanja)

 

ODLIČAN (5) - bit će ocijenjen  rezultat koji se nalazi u prvoj četvrtini po vrijednosti dobivenih rezultata

VRLO DOBAR (4) - bit će rezultat druge četvrtine dobivenih rezultata

DOBAR (3) - svi rezultati u trećoj po vrijednosti četvrtini

DOVOLJAN (2) - svi rezultati u posljednjoj po vrijednosti četvrtini izmjerenih rezultata

NEDOVOLJAN (1) - je ocjena za nepotrebno odustajanje, povredu pravila, diskvalifikaciju i sl.

 

MOTORIČKE SPOSOBNOSTI

     Definiraju se kao latentne motoričke strukture koje su odgovorne za beskonačan broj manifestiranih motoričkih reakcija i mogu se izmjeriti i opisati.

    Praćenje i provjeravanje motoričkih sposobnosti ocjenjujem nakon testiranja tranzitivnog ili finalnog stanja. Rezultati se izražavaju kao u slučaju dostignuća.

ODLIČAN (5) - bit će ocijenjeno napredovanje u svim segmentima motoričkih sposobnosti

VRLO DOBAR (4) - napredovanje u dva segmenta

DOBAR (3) - napredovanje u jednom segmentu, a preostala dva su jednaka inicijalnom mjerenju

DOVOLJAN (2) - napredovanje u jednom segmentu, a ostala dva ili jedan su slabiji od inicijalnog mjerenja

NEDOVOLJAN (1) – nema napretka  u nijednom segmentu, tj još je slabiji rezultat od inicijalnog mjerenja

 

FUNKCIONALNE SPOSOBNOSTI

         Ocjenjujem rezultat izražen prijeđenom udaljenošću u zadanom vremenu proizvoljnim tempom, nakon tranzitivnog ili finalnog mjerenja kao:

ODLIČAN (5) - bit će ocjenjena prva, najbolja četvrtina po vrijednosti postignutih rezultata bez obzira na vrijednost napredovanja

VRLO DOBAR (4) - je ocjena za značajan napredak u rezultatu

DOBAR (3) - je ocjena za umjereno napredovanje u rezultatu

DOVOLJAN (2) - je ocjena za stagniranje ili zanemariv napredak

NEDOVOLJAN (1) - je ocjena za diskvalifikaciju ili nepotrebno odustajanje

 

ODGOJNI UČINCI

     Budući da je odgoj stalan i neprekidan proces, a mogućnosti odgojnog djelovanja u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi velike, rad s učenicima treba organizirati i provoditi tako da se za vrijeme nastave i tijekom drugih organizacijskih oblika rada osigura permanentno odgojno djelovanje na učenika.

     Pretpostavljajući da su određene učeničke aktivnosti, navike, teorijska znanja

indikatori njihova odnosa prema radu i vlastitu zdravlju te jedan od preduvjeta za njihov cjelokupan odnos prema tjelesnom vježbanju i da su neizravno i odgojne varijable, odgojne učinke  procjenjujem praćenjem i provjeravanjem, te  ostalim objektivnim komponentama (oprema, briga za zdravlje, higijenske i radne navike, aktivnost, sudjelovanje u INA, IŠA i dr.)

Nošenje propisane sportske opreme, bijela majica, plavi dres te čiste tenisice bitna su sastavnica kod ocjene iz odgojnih učinaka te takvo nepoštivanje pravila iskazuje se u pregled rada minusom na tome satu, a takva tri minusa po polugodištu iskazuju se negativnom ocjenom iz odgojnih učinaka. Po polugodištu minusi se brišu te se novo ne nošenje opreme bilježi ispočetka.

 

ODGOJNI UČINCI RADA – biti će vrednovana na skali vrednovanja od 5-1 prema odgojnim sastavnicama:

 ODNOS PREMA RADU: na vrijeme ulazi u sportsku dvoranu primjerene sportske odjeće i obuće, pridržava se pravila rada,usvaja mjere opreza za očuvanje života I zdravlja, usvajaznanja o očuvanju I promicanju zdravlja, razvija odgovornosti zavlastito zdravlje,, prihvaća odgovornosti nakon opomena,aktivno se uključuje  u rad športskih klubova I sportskih grupa u školi, te se kroz njih natječe u ekipnim sportovima čime promiče ime škole, promiče uljuđenena vijačke navike,

ODNOS PREMA UČENICIMA: osposobljen je za timski rad, prihvaća pravila i uočava njihovu važnost, prihvaća odgovornosti za sigurno provođenje rada na satu bez ugrožavanja sigurnosti, da svojim ponašanjem ne iziskuje intervenciju odrasle osobe, da nema pritužbi  drugih učenika na neprimjereno verbalno i tjelesno nasilje, promiče opće ljudske vrijednosti, prihvaća i uvažava različitosti prema spolu, vjeri, rasi, nacionalnosti, učenicima s posebnim potrebama, ima sposobnost tolerancije, uljuđeno se ponaša, primjereno prihvaća sportske rezultate.
ODNOS PREMA DRUGIM DJELATNICIMA ŠKOLE: dobra komunikacija, primjerenog rječnika i neverbalnih znakova, pazi na sigurnost sebe i drugih.
ODNOS PREMA IMOVINI: primjerena upotreba i čuvanje školske imovine, sportskih sredstava i pomagala, primjereno čuvanje svojih stvari bez oštećivanja i otuđivanja tuđih stvari.
ODNOS PREMA SEBI: imao sjećaj ravnoteže između obaveza I odgovornosti stječe higijenske navika, razvija higijenske navika, njeguje higijenske navika, usvaja zdrave prehrambene navike I zdrav životni stil, ne ugrožava svoju i tuđu sigurnost neprimjerenim i zabranjenim sredstvima unešenim u školu, prihvaća odgovornost za svoje ponašanje, ima razvijen osjećaj samokontrole.

 

 

Tražilica



Web stranice


Kalendar
« Studeni 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 10. 6. 2015.

Ukupno: 28007
Ovaj mjesec: 705
Danas: 11




preskoči na navigaciju