preskoči na sadržaj
 

ELEMENTI OCJENJIVANJA I KRITERIJI VREDNOVANJA U NASTAVI GLAZBENE KULTURE

 

Cilj glazbene kulture u osnovnoj školi je:

a) uvođenje učenika u glazbenu kulturu upoznavanje osnovnih elemenata glazbenog jezika, razvijanje glazbene kreativnosti, uspostavljanje i usvajanje vrijednosti i mjerila za kritičko i estetsko procjenjivanje glazbe

b) razvijanje glazbenog senzibiliteta učenika, njegovih vještina i sposobnosti za glazbeno izražavanje te doživljaj i upoznavanje glazbe uz uvažavanje posebnosti individualnog razvoja

 

ELEMENTI OCJENJIVANJA:

 

1. PJEVANJE I SVIRANJE

2. INTONACIJA, RITAM I GLAZBENO PISMO

3. OSNOVE GLAZBENE UMJETNOSTI

4. ODGOJNI UČINCI RADA

 

KRITERIJI VREDNOVANJA

 

1. PJEVANJE I SVIRANJE

a) pjevanje: - posebnu pažnju obratiti na individualne sposobnosti učenika te shodno tome prilagoditi i realna očekivanja

b) sviranje: - sviranje na glazbalima (Orffovog instrumentarija, blok flauti ili melodici) jednostavnijih i laganijih glazbenih primjera iz udžbenika

 

Proces aktivnog muziciranja važniji je od ishoda na završetku procesa, s naglaskom na razvijanje glazbenih sposobnosti vezanih za intonaciju i ritam.

Glazbene aktivnosti učenika (pjevanje, sviranje, ples) pratimo opisno, a brojčanom ocjenom ocjenjujemo na način da je ocjena poticajna za učenika te se predlažu ocjene odličan (5) i vrlo dobar (4).

Interes, sposobnosti (naglašene ili latentne), uloženi trud i napredak u pojedinim područjima trebaju biti elementi i opisnog praćenja učenika.

 

2. INTONACIJA; RITAM I GLAZBENO PISMO

- praćenje i ocjenjivanje temelji se na analizi pjesama, koja sadrži informacije o: crtovlju, mjeri, notnim vrijednostima, glazbenim oznakama i reproduciranje obrađenih ritamskih obrazaca 

 

ODLIČAN (5)

- samostalno i točno može analizirati obrađenu pjesmu: prepoznati mjeru, notne vrijednosti, glazbene oznake te reproducirati obrađene ritamske obrasce

VRLO DOBAR (4)

- prilično samostalno i djelomično točno može realizirati postavljene zadatke

 

DOBAR (3)

- uz pomoć učitelja može realizirati većinu postavljenih zadataka

 

DOVOLJAN (2)

- tek uz stalni poticaj uspijeva realizirati minimum postavljenih zadataka

 

NEDOVOLJAN (1)

- niti uz stalni poticaj ne uspijeva realizirati ni minimum postavljenih zadataka

- ne pokazuje nikakav interes za rad i suradnju

 

3. OSNOVE GLAZBENE UMJETNOSTI

- obuhvatiti usvojenost i prepoznavanje glazbenih pojmova, glazbala, skladbi, pjevačkih glasova, izvođačkih sastava, dinamike, tempa, glazbenih cjelina i oblika, glazbenih vrsta, glazbenog sloga, stilskih razdoblja u povijesti glazbe te određenih folklornih područja

 

ODLIČAN (5)

- samostalno i točno prepoznaje, tumači, povezuje, uspoređuje, kategorizira i primjenjuje elemente glazbenog jezika

- vlada glazbenim terminima

- ima razvijeno opće znanje, koje primjenjuje i povezuje sa novostečenim znanjima

-pronalazi vlastiti stil u primjeni elemenata glazbenog jezika

 

VRLO DOBAR (4)

- djelomično prepoznaje i tumači elemente glazbenog jezika, međutim u povezivanju, kategoriziranju i primjeni treba pomoć

- koristi se glazbenim terminima

 

DOBAR (3)

- razumije većinu elemenata glazbenog jezika, ali ne može samostalno dosegnuti razinu operacionalizacije znanja

- nesustavno koristi glazbene termine

 

DOVOLJAN (2)

- pokazuje minimum znanja

- nesamostalan

- oskudno koristi glazbene termine ili ih uopće ne koristi

- potreban veliki poticaj i pomoć

 

NEDOVOLJAN (1)

- ne pokazuje niti minimum potrebnog znanja, interesa i spremnosti na suradnju

 

4. ODGOJNI UČINCI RADA

- obuhvaća aktivno sudjelovanje u nastavi, kulturu ponašanja na satu, praćenje glazbenih događaja, posjet koncertima i kazalištu, sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima i nastupima u školi i izvan nje

- ocjena služi kao poticaj i motivacija za daljnje napredovanje, interes i zalaganje učenika

 

ODLIČAN (5)

- aktivno sudjeluje u nastavi (rado pjeva, svira)

- uvijek spreman na suradnju

- redovito nosi pribor

- sudjeluje u izvannastavnim aktivnostima škole (pjevački zbor, orkestar)

- prati glazbene događaje, odlazi na koncerte, u kazalište

- kulturno i primjereno komunicira s učiteljem/učiteljicom i vršnjacima

- ostvaruje intenzivan kontakt sa svim sudionicima u odgojno – obrazovnom procesu

- učenikova kreativnost je na izvrsnoj razini

 

VRLO DOBAR (4)

- ima dobro razvijene komunikacijske vještine

- vrlo odgovorno se ponaša prema radu i postavljenim zadacima

- lako iznosi osobne stavove i vrijednosti

- učenikova kreativnost je na visokoj razini

 

DOBAR (3)

- uz poticaj rješava postavljene zadatke

- potrebno je poticati socijalne i komunikacijske vještine te aktivnosti na satovima

- učenikova kreativnost je na prosječnoj razini

 

DOVOLJAN (2)

- potrebno je razvijati etičke kriterije, te vrijednosna mjerila za kritičko i estetsko procjenjivanje glazbe

- nedovoljno odgovoran odnos prema radu

- učenikova kreativnost, komunikacija i socijalizacija je na vrlo niskoj razini

 

NEDOVOLJAN (1)

- učenik niti na poticaj en pokazuje zainteresiranost za bilo koji oblik glazbenog izražavanja

- komunikacija i socijalizacija učenika je neprimjerena

- neodgovoran odnos prema radu, vršnjacima i učitelju/učiteljici

- konstantno ometa sve aspekte odgojno-obrazovnog procesa

Tražilica



Web stranice


Kalendar
« Prosinac 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 10. 6. 2015.

Ukupno: 28702
Ovaj mjesec: 435
Danas: 24




preskoči na navigaciju